Wróć do mnie - rok od premiery

By Małgorzata Mikos - 12.4.24


Równo rok temu do Waszych rąk trafiła książka "Wróć do mnie" - książka dla mnie najważniejsza i najcenniejsza.

„Wróć do mnie” to oparta na prawdziwych wydarzeniach opowieść o przyjaźni, miłości i odwadze. O wielkości wspomnień, porzuconych marzeniach i nadziei na lepszy los.
To wzruszająca historia, w której opisałam codzienność mieszkańców Kresów Wschodnich i w którą wplotłam historię moich dziadków pochodzących z Buska i ze Lwowa. Wielu ich bliskich zginęło podczas wojny lub tuż po niej, oni przeżyli i po wielu miesiącach tułaczki odnaleźli swoje miejsce na świecie daleko od rodzinnego domu. I mimo niewidzialnych blizn odnaleźli swoje szczęście.

Materiały do tej powieści zbierałam ponad 15 lat, a ponad 2 pisałam zdanie po zdaniu, odtwarzając tamten świat, emocje, doświadczenia…

Ta powieść to książka, która zawsze bliska będzie mojemu sercu. Opowiedziałam w niej nie tylko historię moich przodków, ale przede wszystkim opowiedziałam o ich pokoleniu i o wojennym okrucieństwie, z którym musieli mierzyć się każdego dnia.
Bazując na dokumentach archiwalnych, fragmentach pamiętników i listów, niezliczonych fotografiach, zachowanych wspomnieniach, budowałam tamten świat kawałek po kawałku. Praca nad tą książką była wspaniałym, choć bolesnym przeżyciem, którego nigdy nie zapomnę…

Dziękuję, że sięgacie po tę książkę.
Dziękuję za Wasze słowa i wiadomości. Dziękuję, że dzielicie się ze mną swoimi emocjami po lekturze.
❤️

• Książka dostępna w obu wersjach - papierowej i elektronicznej.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze